فروش گرانترین برنج ایرانی استان گیلان

بهترین و گرانترین برنج ایرانی را بشناسید و قیمت روز آن را در جدول زیر ببینید تا اگر خواستید این برنج را خریداری کنید بدانید که از کجا و با چه قیمتی می توان آن را تهیه کرد و از مصرفش لذت برد.

قیمت گرانترین برنج

گرانترین برنج ایرانی کدام است

در میان تمام برنج هایی که در ایران کشت و تولید می شوند رقمی به نام برنج صدری دم سیاه وجود دارد که بهترین و گرانترین برنج ایرانی است و همانگونه که در جدول مشاهده می کنید قیمتش تفاوت فاحشی با سایر ارقام برنج ایرانی دارد و لازم است بدانید نوع اصل و پدر بابایی این برنج فقط در استان گیلان کشت می شود که به صورت محدود و در مناطقی که آب فراوان دارند این کار قابل انجام است.

در خود استان گیلان هم در مناطق مختلفی برنج صدری دم سیاه را می کارند که از بین همه ی این مناطق صدری کشت شده در روستاهای حومه رشت، کوچصفهان و خمام بالاترین کیفیت ممکن را دارد و دانه کشیده تر از برنج دم سیاه سایر مناطق است البته برنج دم سیاه تمام مناطق استان گیلان از نظر سبکی و عطر و طعم با یکدیگر یکسانند و تنها قد کشیده تر در حالت خام و پس از پخت است که برنج دمسیاه کشت شده در اطراف رشت، خمام و کوچصفهان را از سایر مناطق متمایز می کند.

گرانترین برنج ایرانی

همچنین اگر به ستون خاکستری رنگ که قیمت برنج دودی را نشان می دهد نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که قیمت برنج دودی دم سیاه نیز از سایر ارقامی که نوع دودی آن ها تولید می شود گرانتر است و برخلاف سایر برنج ها که نوع دودی آن ها فقط کمی گرانتر از نوع ساده شان است برنج دودی دم سیاه اختلاف قیمت فاحشی با برنج دم سیاه ساده دارد که این اختلاف زیاد و ناهمگون به دلیل تولید بسیار بسیار کم این برنج است.

گرانترین برنج ایرانی

قیمت انواع برنج ایرانی در سال 98

نوسان قیمت و یا ثبات قیمت برای برنج های مختلف ایرانی در سال 98 همسان نبوده است به گونه ای که در این سال برخی از برنج ها نوسانات اندکی داشته اند ولی مداوم در حال نوسان بوده اند و برخی دیگر از برنج ها قیمت ثابتی داشته اند و یکی دو بار قیمت شان افزایش کمی داشته است مثلا قیمت برنج هایی مثل هاشمی و طارم پس از فصل برداشت یکی دو باری افزایش داشته که مجموع این افزایش 500 تا 1000 تومن بوده است.

از آن سو برنج های گران قیمت و خاص مثل صدری دم سیاه پس از قیمت اولیه در برداشت محصول به یک باره یک افزایش قیمت چشمگیر را تجربه کرد و به طور کلی قیمت این برنج در سال 98 بسیار بالا رفت زیرا در فصل برداشت آن بارندگی سبب از بین رفتن محصول برخی از شالیزار ها شد و حجم زیادی از شالیزار ها برنج دم سیاه با رنگ کدر و عطر ضعیف برداشت کردند که بازار پسند نیست و قیمت پایینی نیز دارد از این رو آن گروه از این محصول که قبل از باران برداشت شد بسیار کم بود و قیمتش در بازار بالا رفت.

همچنین قیمت ارقام پرمحصول برنج ایرانی نیز دائما در حال نوسان بود زیرا مشخص نبودن وضعیت واردات برنج خارجی باعث افزایش قیمت این برنج ها می شد و از سویی فراوان بودن برنج عنبربو در جنوب کشور قیمت برنج های پرمحصول را می شکست و در بازه ای از زمان تقاضا برای خریدن این برنج ها بالا میرفت که قیمت شان را بالا میبرد و مجددا واردات برنج خارجی قیمت آن ها را کاهش می داد و مجموع این اتفاقات سبب میشد قیمت برنج های پرمحصول مدام نوسان داشته باشد.

گرانترین برنج ایرانی

گرانترین برنج گیلان کدام است

بنا به دلایل زیر قیمت برنج دم سیاه گیلان از تمامی برنج های ایرانی گرانتر است.

  1. کیفیت بی نظیر این برنج
  2. عطر فوق العاده ای که دارد
  3. ظاهر استخوانی و قد کشیده آن
  4. پخت مجلسی و قلمی این برنج
  5. تولید بسیار کمش توسط کشاورز ها
  6. تولید سخت تر نسبت به سایر ارقام
  7. طولانی تر بودن زمان تولیدش نسبت به سایر برنج ها

گرانترین برنج ایرانی

بهترین برنج عطری ایرانی

برای اینکه بتوانید بفهمید از دیدگاه مصرف کنندگان کدام برنج ایرانی بهترین است لازم است ابتدا یک تولید کننده و عمده فروش بزرگ باشید و سپس با جمع آوری سلیقه های مردم و نظرسنجی از آن ها از طریق فروشگاه داران خود در سراسر ایران و جمع بندی این نظرات به این نتیجه برسید که مردم چه برنجی را بهترین می دانند.

فروشگاه دارانی که با ما در ارتباط هستند مدام از درخواست ها و سلیقه مشتریان خود که مصرف کننده هستند با ما صحبت می کنند و ما از این صحبت ها به این نتیجه رسیده ایم که از دیدگاه مصرف کنندگان بهترین و گرانترین برنج ایرانی باید خصوصیات زیر را دارا باشد:

  1. اصلا شکسته نداشته باشد.
  2. کاملا پاک شده باشد.
  3. در گونی های شیک بسته بندی شده باشد.
  4. عطرش قوی و زیاد باشد.
  5. پخت مجلسی داشته باشد و قشنگ قد بکشد.
  6. ماندگاری مناسبی داشته باشد.

گرانترین برنج های شمال ایران

به غیر از دم سیاه برنج های گران قیمت دیگری در شمال ایران تولید می شوند که از کیفیت مطلوبی برخوردارند. این ارقام عبارتند از:

  • برنج هاشمی
  • برنج زرد دم
  • برنج حسن سرایی
  • برنج طارم
  • برنج علی کاظمی

گرانترین برنج ایرانی

قیمت برنج صدری شمال

به طور کلی در حال حاضر از بین انواع برنج صدری شمال 3 رقم هستند که هنوز کشت می شوند که از این بین دو رقم صدری حسن سرایی و صدری زرد دم بسیار کم کاشته می شوند و صدری دم سیاه بیشتر از آن دو نوع دیگر کاشته می شود زیرا هم کیفیت بهتری دارد و هم در میان مردم خوشنام تر است.

این موضوع باعث می شود کشاورزان تولید کننده بتوانند راحت تر محصول شان را بفروشند. همچنین گران تر بودن صدری دم سیاه به نسبت دو نوع دیگر صدری باعث می شود تولیدش برای کشاورز به صرفه تر باشد و مجموع این مسائل باعث شده صدری دم سیاه از سایر ارقام هم خانواده خود مشهور تر باشد.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]اگر به دنبال مصرف گرانترین برنج ایرانی هستید و دوست دارید بهترین محصول تولید شده ممکن را تهیه کرده و مصرف نمایید باید صدری دم سیاه نوع سرد را بخرید.[/box]
فهرست