قیمت انواع برنج ایرانی در سال 98 را در جدول زیر برای شما قرار داده ایم و این جدول را مرتب بروز رسانی می کنیم تا شما عزیزان از قیمت عمده برنج در بازار با خبر شوید. قیمت خرده فروشی برنج نیز بین 20 تا 25 درصد از این نرخ ها بیشتر است.

قیمت برنج 98

قیمت برنج هاشمی درجه یک 98

برنج هاشمی اصلی ترین رقم کشت شده در گیلان است که قیمت روز آن نیز در جدول قرار داده شده است. البته در گیلان برنج های دیگری نیز تولید می شوند که قیمت آن ها را نیز بر حسب نرخ برنج هاشمی مشخص می نمایند به این صورت که برنج هایی مثل علی کاظمی، و خزر که از هاشمی ضعیف تر هستند قیمت کمتری نسبت به این برنج دارند و برنج هایی خانواده صدری یعنی دم سیاه، حسن سرایی و زردم دم که از هاشمی بهترند قیمت شان بیشتر از این برنج است.

قیمت برنج هاشمی 98

البته قیمت برنج هاشمی دودی نیز تابع مزنه برنج هاشمی عطری است و چون تولید برنج دودی نیاز به زمان بیشتری دارد و درسر ها و هزینه های تولید برنج دودی هاشمی بیشتر است قیمتش نیز بالاتر می باشد و علاوه بر این مواردی که صحبت کریدم قیمت برنج نیم دانه و لاشه برنج هاشمی نیز تابع قیمت نوع دانه سالم این برنج است و این وابستگی ها سبب شده دانستن قیمت روز برنج هاشمی گیلان برای همه ی مخاطبان این برنج بسیار اهمیت داشته باشد.

از این رو برای پوشش دادن به نیاز اطلاعاتی فعالان و مصرف کنندگان برنج ما به محض رخ دادن تغییرات لیست قیمت ان را بروزرسانی می کنیم تا در هر شهری از ایران که هستید بتوانید تا پایان سال 98 با خیال آسوده از قیمت برنج هاشمی و سایر برنج های ایرانی مطلع گردید و با خیال آسوده خرید و فروش تان را انجام دهید زیرا وقتی از قیمت ها به صورت دقیق و بروز مطلع باشید دیگر نگرانی برای ضرر و زیاد در خرید و فروش هایتان نخواهید داشت.
قیمت برنج 98

قیمت برنج ایرانی 98

قیمت برنج ایرانی در 5 ماه اول سال 98 نوسانات شدید و تعجب برانگیزی داشت اما از اوایل مرداد 98 که شروع برداشت محصول جدید آغاز شد کم کم بازار رنگ ثبات را به خود دید و برنج هایی مثل طارم و هاشمی کمترین تغییر قیمت را داشتند و فقط در آبان ماه کمی قیمت شان افزایش یافت و یک تغییر کوچک را به خود دیدند.

واردات شدید برنج های پاکستانی سبب شد برنج های پرمحصول نیز در بازار سخت معامله شوند و مشتری چندانی نداشته باشند و این بازار خرابی سبب شد قیمت ارقامی همچون ندا و شیرودی هم رو به ارزان شدن برود و فقط برنج فجر بود که قیمتش ثابت باقی ماند آن هم به دلیل بازار پسند بودن و داشتن متقاضی زیاد و تولید کم بود که چنین حالتی برایش ایجاد شد.

به طور کلی سال 98 برای برنج ایرانی سالی کم رونق بود و این موضوع می تواند سبب شود در سال 99 قیمت برنج کاهش یابد و اگر این اتفاق رخ دهد رقبت کشاورزان برای تولید نیز کاهش خواهد یافت مثلا اگر قیمت برنج هاشمی 99 کمتر از چیزی باشد که در سال 98 بود اصلا تولیدش برای کشاورز به صرفه نیست و دخل و خرج کشاورز با هم همخوانی نخواهند داشت. البته شاید این اتفاق رخ ندهد.
قیمت برنج 98

قیمت برنج گیلان 98

با فرا رسیدن فصل برداشت برنج از شالیزارهای برنج استان گیلان، قیمت برنج این استان تا حدودی کاهش می یابد و این بازه فرصتی مناسب را برای خریداران فراهم می کند تا با خرید عمده برنج مورد نیاز خود در طول یک سال سود خوبی از تفاوت قیمت موجود به دست آورند.  قیمت برنج در بازار با نوسان همراه است و این امر همان طور که اشاره شده به زمان خرید و فروش آن بستگی دارد. البته شرایط جوی در هر سال بر میزان برنجی که برداشت می شود تاثیر می گذارد پس می توان گفت به میزانی که حجم برنج برداشت شده زیاد باشد قیمت آن تا حدودی کمتر می شود و سال 98 نیز یک سال زراعی بسیار پر آب بود که سبب شده برنج های گیلان خوب محصول بدهند و شکسته کمی نیز داشته باشند و این دو امر سبب مناسب بودن ارقام برنجی که در این استان کاشته می شوند شد.

مشاهده می شود که قیمت برنج امسال تفاوت چندانی با ماه های قبل نداشته است و تا حدودی شاهد یه ثبات در قیمت فروش برنج هستیم که قابل پیش بینی نیز بود قیمت روز خرید و فروش برنج گیلان در مراکز اصلی عرضه آن در بازار های این شهر مناسب تر از بازار سایر شهرهای می باشد و به همین دلیلی است بر اینکه خریداران عمده برنج گیلان نسبت به خرید مستقیم برنج اقدام نمایند. البته برای خرید مستقیم نیازی به مراجعه حضوری نیست و روش های خرید غیر حضوری نیز وجود دارند که خریداران عمده برنج درجه یک و درجه دو گیلان می توانند از آن طریق اقدام کنند.

قیمت برنج نیم دانه

قیمت برنج نیم دانه شمال در سال 98

برنج های نیم دانه و لاشه برنج های شمال با توجه به سایزینگ و تمیزی شان قیمت گذاری می شوند از این رو نرخ این برنج ها را به صورت رنج قیمت برایتان قرار داده ایم. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع نیم دانه و لاشه برنج ایرانی با مسئول فروش ما تماس بگیرید و در نظر داشت باشید با توجه به اینکه سال 98 یک سال زراعی با آب فراوان بوده برنج ها شکست کمی دارند و این موضوع باعث شده برنج نیم دانه در بازار بسیار کم باشد.

این کمبود بار سبب شده از ابتدای تولید برنج و زمانی که حتی قیمت برنج سالم افزایشی نداشته است برنج نیم دانه قیمتش بالا برود و از آن جایی که تقاضا برای خریدن نیم دانه زیاد است بهتر است فروشگاه داران و کسانی که برنج نیمه نیاز دارند در سریع ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند تا با کمبود بار یا گران شدن قیمت رو به رو نشوند و از آن جایی که تجار بزرگ هر شهر معمولا بار خود را در زمان ارزانی تهیه و تامین می کنند تجار کوچک تر لازم است امسال به اندازه کافی خرید کنند تا توان رقابت داشته باشند.

البته کمبود نیم دانه در سال 98 مختص بار های خالص است و کسانی که نیم دانه مخلوط پرمحصول و عطری ایرانی می فروشند یا نیم دانه و برنج خارجی را با نیم دانه عطری مخلوط می کنند هرگز کمبود بار ندارند و برای تجار متقلب همیشه جنس موجود است و همچنین نیم دانه برنج های دودی نیز به دلیل اینکه کلا مشتری و متقاضی کمی دارند همیشه موجود هستند.

قیمت برنج علی کاظمی 98

قیمت برنج علی کاظمی 98

قیمت برنج علی کاظمی هنگامی مشخص می شود که این برنج برداشت شود و از آنجایی که اواسط مرداد ماه اوج فصل برداشت این برنج است و علی کاظمی در بازار های فومن، صومعه سرا و شفت فراوان می شود بین پانزدهم تا بیست و پنجم مرداد ماه نیز قیمتش برای سال جاری شمخص شده و بهترین زمان خریدن برنج علی کاظمی با قیمت پایین همین موقع است و هر تناژی که نیاز داشته باشید این برنج در بازار موجود است و از آنجایی که قیمت برنج هاشمی از علی کاظمی بیشتر است مردم زیادی تمایل به خرید برنج علی کاظمی دارند.

البته برنج علی کاظمی ظاهر چندان زیبایی ندارد و این بد رویتی سبب شده سخت خرید و فروش شود و علارقم کیفیت خوبی که دارد خیلی خوش معامله نباشد و این خوش معامله نبودن باعث شده که کشاورزان کمتر برنج علی اظمی کشت کنند و در نتیجه اگر برنج علی کاظمی خوب و با کیفیت در بازار پیدا شود قیمت آن به هاشمی بسیار نزدیک است و حتی پیش می آید که این دو برنج هم قیمت نیز باشند.

البته مزه و طعم عالی برنج علی کاظمی در کنار عطر خوبی که دارد سبب شده افراد زیادی شکل ظاهری اش را نادیده بگیرند و این برنج را مصرف کنند و حتی ما در برخورد با برخی از سلیقه ها دیده ایم که علی کاظمی را به هاشمی ترجیح می دهند و بعضی فروشگاه ها هستند که فروش برنج علی کاظمی شان بیشتر از هاشمی است و برای این برنج مشتریان بیشتری دارند.

قیمت برنج شیرودی 98

قیمت برنج شیرودی سال 98

در سال 98 نیز مانند سایر سال های زراعی برداشت برنج شیرودی از اواخر مرداد و اوایل شهریور آغاز شد و قیمت این برنج نیز در همین بازه زمانی تعیین گردید که به صورت بروزرسانی شده نیز در جدول قیمت های ما قرار گرفت و با توجه به اینکه در بازه برداشت محصول قیمت شیرودی در پایین ترین حالت ممکن است توصیه می شود مشتریان این برنج در شهریور ماه خرید کل سال خود را انجام دهند تا اگر قیمت ها افزایش داشت اذیت نشوند.

البته از آن جایی که مقادیر بسیار زیادی برنج خارجی وارد کشور شده است قیمت برنج شیرودی و سایر ارقام برنج پرمحصول بسیار پایین است زیرا در واقع این برنج های ارزان قیمت ایرانی با برنج خارجی رقابت می کنند که وفور برنج خارجی سبب کاهش تقاضا برای برنج پر محصول می شود که در نتیجه این کاهش تقاضا موجب ارزان بودن برنج خارجی و به اصطلاح خراب بودن بازارش می شود.

ضمنا از آنجایی که برنج شیرودی در سال 98 زیاد شکسته میدهد اگر کسی بخواهد این برنج را به صورت شکسته صفر و سورت حساس خرید و فروش کند چون ضایعات زیادی دارد قیمتش بالا می رود و به فجر نزدیک می شود و این موضوع سبب می شود بیشتر کسانی که خریدار برنج شیرودی لوکس هستند به جایش برنج فجر بخرند اما باز هم کسانی هستند که جایگزینی برای شیرودی انتخاب نکنند.

قیمت برنج 98

قیمت برنج طارم سال 98

قیمت برنج طارم در سال 98 نیز همانند سال های گذشته ارزان تر از برنج هاشمی است و از آنجایی که برنج طارم از اواخر تیر و اوایل مرداد برداشتش شروع شد مزنه اش نیز در بازار تعیین گردید که در حال حاضر نیز قیمت آن به صورت بروز و با توجه به کیفیت، صورت و بوجارش در لیست قیمت ما اطلاع رسانی شده است تا فروشگاه داران و مصرف کنندگانی که علاقه به خرید این برنج دارند از قیمتش مطلع باشند.

البته بیشتر کشاورزان وقتی با ما ارتباط می گیرند می پرسند که آیا ممکن است برنج برای شب عید گران شود و اگر ما برنج مان را نگهداریم شب عید بفرویم بهتر است یا خیر؟
در پاسخ باید گفت که معمولا در اکثر سال ها در شب عید تقاضای بازار زیاد می شود و این موضوع سبب بالارفتن قیمت ها می گردد اما ممکن هم هست این اتفاق نیفتد و نمی توان گفت که نگهداشتن برنج برای فروش در بازار شب عید به طور 100 درصد کار درستی است.

برای بسیاری از افراد جای سوال است که چرا برنج طارم از هاشمی ارزان تر است که در پاسخ به این سوال جالب است بدانید برنج هاشمی قلمی و استخوانی است و این موضوع سبب می شود پخت بسیار بهتر و به اصطلاح مجلسی تری داشته باشد و برنجی مجلسی، خوش عطر و طعم با قیمتی مناسب باشد که همه ی این ها موجب می شود بازار پسند تر از طارم باشد.

قیمت برنج 98

قیمت برنج شمال 98

وقتی صحبت از برنج شمال می شود ارقام گوناگونی از برنج هستند که هر کدام با توجه به کیفیت شان قیمت خاص خود را دارند که در این بین معروف ترین برنج ها در میان ارقام پرمحصول و ارزان قیمت ندا و شیرودی هستند و پس از آن ها برنج فجر است که کمی با کیفیت تر و گران قیمت تر است و برنج هایی مثل علی کاظمی و طارم از قیمت بیشتری نسبت به برنج های پرمحصول برخوردارند چون خوش مزه و معطر هستند.

اما با کیفیت تر از همه این برنج ها ارقام هاشمی و برنج صدری هستند که در میان برنج های صدری دم سیاه مشهور تر است و با توجه به اینکه بهترین برنج ایرانی است قیمتش از همه ی برنج ها بالاتر بوده و به شدت کمیاب است زیرا درد سرهای خاصی در کاشت این برنج وجود دارد که باعث می شود کشاورزان سراغ کاشت و تولیدش نروند و بیشتر همان برنج هاشمی را بکارند چون هم زود تر می رسد و هم به دلیل قیمت کمتری که دارد راحت تر فروخته می شود.

یعید است در سال 98 قیمت برنج نوسان داشته باشد اما برنج صدری دیر برداشت می شود و در زمان برداشت این برنج یعنی شهریور ماه در گیلان که محل کشت این برنج است باران های زیادی بارید و این موضوع باعث شد که شالیزار هایی که صدری در آن خا کشت شده بود به شدت آسیب ببینند و حجم تولید برنج صدری کاهش یابد در نتیجه انتظار می رود در سال 98 رفته رفته قیمت برنج دم سیاه افزایش یابد زیرا برنج دم سیاه مرغوب و باران نخورده که خوش رنگ باشد به شدت در بازار کمیاب خواهد بود.

قیمت برنج 98

قیمت برنج مازندران در سال 98

در جدول فوق ما قیمت برنج های تولید شده در مازندران را نیز برایتان قرار داده ایم و با کوچک ترین تغییرات در تمام طول سال 98 این لیست قیمت را بروزرسانی می نماییم تا تمامی فعالان بازر برنج از کشاورزان گرفته تا مصرف کنندگان و عواملی بین این دو گروه مثل تجار، کارخانه داران و فروشندگان از قیمت روز برنج مطلع باشند و هرکس که می خواهد خرید و فروشی انجام دهد مزنه دستش باشد.

در مازندران به طور کلی دو گروه برنج کشت می شود که یک روه برنج های معطر هستند و شامل انواع طارم و بینام و کشت دوم می شوند و گروه دیگر برنج های ارزان قیمت و کیفیت پایینی مثل شیرودی و ندا هستند که بخاطر قیمت پایین شان خوب فروش می روند و اگر شما فروشگاه دارید نباید فقط به دنبال فروختن برنج های با کیفیت باشید بلکه باید بدانید مردم این برنج های ارزان قیمت را هم خوب می خرند.

آنچه از ابتدای برداشت محصول در مازندران معلوم است این است که امسال محصول بسیار فراوان است و بعید به نظر می رسد در طول سال 98 قیمت برنج های مازندران دچار افزایش های شدید شود و به نظر می رسد دیگر قرار نیست مثل سال 97 اوضاعی نوسانی با افزایش قیمت ساعتی رخ دهد اما با تمام این تفاسیر در اقتصاد ایران هیچ چیز قابل پیش بینی متلق نیست و هر لحظه ممکن است قیمت برنج نیز دچار تغیرات جدی شود.

قیمت برنج هاشمی

قیمت برنج هاشمی امروز

از آنجایی که هاشمی یکی از بهترین برنج های ایرانی است در بازار همه آن را مرجع قرار می دهند و قصد دارند با دانستن قیمت امروز آن برنجی که خودشان در دست دارند را نیز قیمت گذاری کنند حتی اگر برنجی که دارند چیزی غیر از هاشمی باشد با دانستن قیمت هاشمی آن را قیمت گذاری می کنند و اکثر معاملات بازار با آگاهی از قیمت امروز برنج هاشمی صورت می گیرد.

قیمت برنج هاشمی در بازار همه ی شهر های شمالی یکسان نیست زیرا برنج هر شهر و منطقه کمی با مناطق دیگر و شهر های همجوار متفاوت است و این تفاوت کیفیت یک اختلاف قیمت به همراه دارد و حتی در بازار یک شهر هم برنج هاشمی با قیمت های مختلف موجود است زیرا محصول زمین هر کشاورز و یا محصول تولید شده در هر کارخانه کیفیت مختص خود را دارد.

همه ی این موضوعات و مسائل جزئی سبب شده که ما در لیست قیمتی که از هاشمی و سایر برنج های ایرانی منتشر می کنیم نرخ را به صورت رنج درج کنیم و این موضوع سبب می شود که مشتری و مخاطب یا همان خریدار برنج در یک نگاه اولیه اطلاعات کلی و کافی دستش را بگیرد و برای اطلاع از وضعیت دقیق هم می تواند با بخش فروش ما تماس بگیرد.

فهرست