قیمت روز برنج فجر گرگان را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید تا با مقایسه قیمت آن با سایر ارقام برنج ایرانی شمال بتوانید یک خرید هوشمندانه برای فروشگاه خود داشته باشید.

قیمت روز برنج فجر گرگان

قیمت برنج فجر گرگان

قیمت برنج فجر گرگان در سال های گذشته توسط تجار مازندران و گیلان تعیین میشد زیرا تجار و تولید کنندگان گرگان قدرت چندانی در بازار نداشتند اما تقریبا از سال 99 گرگانی ها خودشان پررنگ ترین نقش را تعیین قیمت برنج فجر دارند. یک سری موارد و مسائل نیز در تعیین قیمت برنج فجر تاثییر دارند که عبارتند از:

  • میزان محصول تولید شده در آن سال
  • قیمت برنج های خارجی
  • قیمت دیگر ارقام برنج پرمحصول
  • میزان شالی فجر موجود در بازار
  • نرخ تورم حاکم بر جامعه

قیمت برنج فجر

قیمت برنج فجر ممتاز

قیمت برنج فجر ممتاز که در استان گیلان کاشته می شود از سایر ارقام برنج فجر موجود در بازار بالا تر است زیرا تولید آن بسیار محدود است اما کارخانه دار های بزرگ استان گیلان برنج فجر لوکس و درجه یک تولید شده در گرگان که روغنیو  سوزنی هستند و از آب شیرین بهره میبرند را به صورت تناژ بالا وارد گیلان می کنند.
این مقدار برنج فجر وارد شده به گیلان در کنار برنج فجر کاشته شده در گیلان به مشتریان شهرستان های مختلف عرضه می شود. و این موضوع باعث شده برنج فجر لوکس و عطری در بازار با نام برنج فجر ممتاز گیلان شناخته شود.

قیمت برنج فجر

بیشترین قیمت برنج فجر در بازار مختص به همین برنج فجر گیلان است زیرا بسیار بسیار کم تولید می شود و خریداران زیادی هم دارد و از آن جایی که سوزنی است و مقداری عطر هم دارد به شدت در میان رستوران هایی که می خواهند حتما با برنج ایرانی غذا بدهند اما دنبال قیمت مناسب هستند پرطرفدار است و ارزانسرا ها و بسیاری از فروشگاه های مناطق متوسط نیز علاقه زیادی به فروش این برنج بازارپسند دارند.

قیمت برنج فجر

فروش اینترنتی برنج فجر

فروش اینترنتی برنج فجر با یک تقلب بسیار بزرگ پیرامون این برنج در حال صورت گرفتن است به اینصورت که سودجویان از شباهت نسبی برنج های پاکستانی با برنج فجر سوزنی سوء استفاده نموده و برنج پاکستانی را درون کیسه هایی که روی آن ها مارک برنج فجر خورده است می ریزند و به نام برنج ایرانی فجر دست مردم می دهند.

از این رو اگر با چنین موارد مشکوکی رو به رو شدید می توانید با ما هماهنگ کنید و نمونه ای برای ما ارسال کنید تا دقیق برایتان کارشناسی کنیم.

قیمت برنج فجر

قیمت برنج فجر عمده

قیمت برنج فجر عمده معمولا در اواخر شهریور مشخص می شود زیرا در گرگان ابتدا گندم کشت می کنند و سپس برنج می کارند و به همین دلیل تا اواخر شهریور ماه طول می کشد که برنج فجر این منطقه برداشت شود و کیفیت آن مشخص شود تا قیمت گذاری روی آن صورت گیرد.

حجم قابل توجه ای از برنج فجر تولید شده در گرگان راهی سایر شهر های شمالی می شود و  معمولا بیشترین خرید شالی و برنج فجر را تجار گیلانی و مازندرانی شهر های زیر از گرگان و مینودشت انجام می دهند:

  • تجار بابلی و آملی
  • تجار برنج ساری
  • تجار خمامی برای تولید برنج دودی
  • تاجران برنج منطقه تالش

قیمت برنج فجر

قیمت برنج فجر سوزنی

قیمت برنج فجر سوزنی که در گرگان کشت شده باشد و از شالیزار هایی برداشت شده باشد که آب خور آن ها آب شیرین است از همه ی ارقام برنج فجر بالاتر است زیرا این رقم هم دارای عطر است و هم قد کشیده تری نسبت به دیگر ارقام برنج فجر دارد همچنین ظاهری روغنی و چرب دارد که نشان دهنده ی مرغوبیت بالای این برنج بوده و برای مشتری بسیار جذاب است.

[box type=”error” align=”” class=”” width=””]برنج فجر سوزنی بسیار به برنج های پاکستانی شبیه است و این شباهت باعث شده سودجویانی اقدام به مخلوط کردن این دو رقم با یکدیگر بکنند و یا حتی برنج پاکستانی را درون کیسه هایی با چاپ برنج فجر بریزند و به این نام در بازار به فروش برسانند.[/box]

چون خود گرگان تجار به نام و بزرگی ندارد و قدرت فروش برنج توسط کارخانه داران استان گلستان پایین است حجم زیادی از برنج فجر برای فروخته شدن روانه بازار های استان گیلان می شود. هرچند مازندرانی ها هم از گرگان برنج فجر وارد بازار خودشان می کنند اما به دلیل اینکه فجر در خود مازندران هم تولید می شود مقدار این واردات اندک است.

قیمت برنج فجر

قیمت برنج فجر مازندران

فجر مازندران از همه فجر ها ارزان تر است و خواهان کمتری در میان مشتریان و در بازار شهر های مختلف دارد و چند دلیل دارد که سبب شده کیفیتش از برنج فجر سایر مناطق ضعیف تر شمرده شود.
اولین و مهم ترین دلیل این است که برنج فجر مازندران فاقد عطر بوده و اصلا معطر نیست که این موضوع اصلا برای مشتریان برنج ایرانی خوشایند نیست و ایرانی ها دوست ندارند برنج بدون عطر مصرف کنند.

اما دو دلیل دیگر وجود دارد که موجب می شود برنج فجر مازندارن ارزان قیمت تر باشد که یکی از آنها رنگ برنج فجر مازندران است که سفید بوده و روغنی نیست و چون مشتریان فجر روغنی را بیشتر می پسنند فجر سفید را ضعیف تر می دانند.
البته کوتاه تر بودن قد دانه های برنج فجری که در مازندران کاشته می شود سبب شده این برنج را ضعیف از فجر سایر مناطق بر شمرند و این قد کوتاه تر بودن موجب ری کمتر این برنج در پخت نیز می شود.

موارد مصرف برنج فجر گرگان

برنج فجر مازندران خیلی عطر و مزه ندارد اما برنج فجر گرگان کمی عطر و مزه دار است و به دلیل خوش پخت بودن و استخوانی بودنش و با توجه به قیمت ارزان تری که به نسبت طارم، هاشمی و صدری دارد در مجموعه های زیر از آن استفاده می کنند:

  1. کترینگ ها
  2. رستوران ها
  3. آشپزخانه ها
  4. تالار های پذیرایی
  5. مراکزی که غذای نظری می دهند
  6. آسایشگاه ها
  7. خانه های سالمندان
  8. برخی سلف های دانشگاهی، اداری و شرکتی
  9. شرکت های صادر کننده مواد غذایی
  10. برند های بسته بندی برنج ایرانی
فهرست