شمال ایران سرشار از دیدنیهای بسیار است، مناظر زیبای طبیعی همچنین آثار بجای مانده از دورانهای کهن و در کنار همه اینها بهترین سوغات شمال انواع برنج، که با داشتن ارزش غذایی بالا یکی از مهمترین مواد غذایی در سفره ایرانیان است.
فاصله کمی که بین دریایی خزر تا رشته کوه های البرز و تاثیری که از جریانهای آب و هوایی بین این دو پدیده وجود دارد سبب شده شرایط اقلیمی این منطقه نه تنها برای گردشگران جذاب شود بلکه بهترین شرایط کاشت برنج را نیز بوجود آورده است.
انواع برنجی که در این منطقه تولید می شود به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، بارش باران در حدود 700 ملیمتر در سال که برنج برای رشد نیاز فراوان به آب دارد، رطوبت مناسب هوا در حدود 70 تا 80 درصد به دلیل وجود دریای خزر، بسیار مرغوب و با کیفیت است.
برنج تولید شده در منطقه شمال ایران بخصوص استان گیلان و مازندران به دلیل حاصلخیزی زمین که حاصل از آبرفت شسته شده کوه و انتقال آن به زمین های زراعی، از لحاظ کیفیت بسیار مرغوب بوده و به همین دلیل نیز در بازار برنج ایران بیشترین تقاضا را دارد.

سایت بازار برنج ایران با رصد بازار آماده عرضه انواع برنج را در هر حجم و میزانی دارد، جهت استفاده از امکانات ارائه انواع برنج با مشاورین سایت تماس داشته باشید.
منبع: قیمت برنج ایران

فهرست