انواع برنج صدری درجه یک گیلان

انواع برنج صدری که در گیلان کشت می شود یک خانواده از برنج های بومی با کیفیت را تشکیل می دهد که درجه یک تر از اعضای این خانواده در بین برنج ها وجود ندارد و غیر ممکن است پس از یک بار مصرف این ارقام از آن دل بکنید و مصرف رقم دیگری را ترجیح دهید. برای آشنایی کامل با خانواده صدری حتما این مطلب را مطالعه کنید.
خانواده برنج صدری شامل دم سیاه، زردم دم، حسن سرایی، دم سفید و سرخ دم است که از این بین دم سرخ و دم سفید بسیار به ندرت کشت می شوند اما سه عضو دیگر این خانواده توسط پنج درصد کشاورزان گیلانی مورد کشت قرار می گیرند و مصرف کنندگان خاص خود را داشته و به صورت سفارشی به فروش می رسند. اگر دوست داشتید می توانید در مقاله قیمت روز انواع برنج ایرانی از مزنه این ارقام مطلع شوید.

قیمت برنج صدری دم سیاه درجه یک

صدری دم سیاه از گرانترین برنج های ایرانی است که به دلیل قد بسیار کشیده و استخوانی خود مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. اما این تمام ماجرا نیست. طعم بی نظیر دم سیاه به حدی عالیست که مصرف کننده دل ندارد خورش را روی آن بریزد و از مزه ان دل بکند. عطر دم سیاه نیز تمام محل پخت را در بر می گیرد و حتی ممکن است همسایه ها مهمان ناخوانده شما بشوند.

قیمت برنج زرد دم استخوانی

زرد دم دیگر عضو زده خانواده صدری است. این برنج به نسبت دم سیاه قد بهتری داشته و استخوانی تر است. اما از نظر مزه و عطر دمسیاه بهتر از زرد دم است و این موضوع سبب شده زرد دم مقداری ارزان تر باشد. البته کشاورزان نیز این برنج را کمتر کشت می کنند.

فروش برنج صدری حسن سرایی

حسن سرایی را با نام صدری ممتاز نیز می شناسند. این برنج به پای دم سیاه نمی رسد و از نظر مشخصات ظاهری شبیه به دم زرد است. عطر و مزه حسن سرایی نیز با دم زرد در یک سطح است و تشخیص این دو نوع از هم فقط از روی شالی ممکن است.

انواع برنج صدری دودی

از بین تمام ارقام برنج صدری فقط از دم سیاه برنج دودی تولید می کنند. البته اگر مقاله لیست قیمت را چک کرده باشید متوجه می شوید که صدری دم سیاه دودی بالاترین قیمت را در میان برنج های ایرانی دارد. علت این موضوع تولید بسیار اندک است و هر کارخانه شالی کوبی قدرت طاقت خواب سرمایه این محصول خاص پسند را ندارد.

فهرست