برنج شمال ایران برای فروش نیازی به تبلیغات نداشته و ندارد چرا که با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن رقیبی در بازار برنج ایران برای آن پیدا نمی شود. مصرف کنندگان برنج ایرانی تنها به دلیل داشتن قدرت خرید پایین است که برنجی را بجز برنج شمال ایران خریداری می نمایند.
به دو دلیل است که انواع برنج بجز برنج شمال ایران در بازار برنج به فروش می رسند، یکی قیمت بالای انواع برنج شمال ایران که نسبت به انواع دیگر برنج گرانتر می باشد و دیگری به دلیل اینکه تولید برنج ایران کفاف مصرف داخلی را نداده و انواع برنج وارداتی وارد کشور میگردد.
میزان مصرف برنج در ایران نزدیک به چهل کیلو در سال به ازای هر نفر است، بر اساس استانداردهای جهانی این میزان باید به 36.5 کیلو در سال کاهش یابد.در صورتی که بتوانیم مصرف برنج را کاهش دهیم میتوان امید وار بود با بهینه سازی و مکانیزه کردن کاشت، داشت و برداشت برنج و افزایش تولید برنج داخلی واردات برنج را به نحو چشمگیری کاهش دهیم. با افزایش تولید برنج بخصوص در شالیزارهای برنج شمال ایران میتوان قیمت آن را نیز کاهش داده و راه را برای مصرف این نوع برنج برای اقشار کم درآمد ایران باز نمائیم.
سایت بازار برنج ایران افتخار این را دارد که انواع برنج ایرانی و بخصوص شمال ایران را با مناسبترین قیمت آماده عرضه به بازار برنج دارد.

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست