راه را به اشتباه نرفته ایم اگر بگویم برنج شمال ایران یکه تاز بازار ایران است، شمال ایران با داشتن بیشترین سطح زیر کشت برنج و تولید نزدیک به 2.5 ملیون تن شلتوک بیشترین سهم را در تامین برنج مصرفی مردم ایران را دارد.
ایران دارای شرایط اقلیمی مناسبی است که میتوان در مناطق مختلف آن برنج کشت و برداشت نمود. این شرایط و ویژگیهای آب و هوایی ایران سبب شده است انواع برنج با کیفیت ومرغوبیت بالا که از ویژگیهای برنج ایرانی است تولید شود.
شمال ایران با داشتن بهترین شرایط آب و هوایی برای رشد برنج بیشترین سهم تولید برنج ایران را به خود اختصاص داده است . میزان تولید برنج سفید ایران در حدود دو ملیون در سال است که از این مقدار حدود سه چهارم آن در شمال ایران کاشت و برداشت میگردد. و بقیه آن در استانهای دیگر کشور بخصوص استانهای جنوبی برداشت می شود.
انواع برنج شمال ایران از نظر کیفیت و مرغوبیت در درجه بالای قرار داشته و دلیل آن خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب جهت رشد برنج می باشد. در ای میان استان گیلان با داشتن حداکثر سطح زیر کشت برنج به نسبت زمینهای زراعی در تمامی دنیا بی همتا میباشد.
تهیه انواع برنج شمال را به همکاران ما در سایت بازار برنج ایران بسپارید تا شما را به بهترین انواع برنج و مناسبترین قیمت بازار شگفت زده نمایند.

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست