برنج از غلاتی است که کشت بالایی در کشور دارد و در گونه های مختلفی می توان آن را تهیه کرد. برنج شمال در انواع مختلف تولید می گردد و تقاضا برای آن در سطح کشور با توجه به کیفیت آن، بسیار بالا می باشد.
ایرانی از کشورهای آسیایی بوده که سالانه در حجم بالا، ارقام مختلفی از برنج را تولید کرده و به بازار عرضه می کند. بیش از 90% درصد برنج تولیدی جهان در خاورمیانه بوده و بیشتر در هند و چین این گیاه رشد می یابد. برنج شمال تولیدی در کشور از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشته و بسیار مرغوب می باشد و در انواع مختلف می توان آن را از مراکز و فروشگاه های معتبر تهیه کرد.

تقاضا برنج مرغوب شمال

برنج تولیدی در اکثر نقاط ایران، از برنج های درجه یک دنیا به شمار می رود و خریدارن زیادی در داخل و خارج از کشور دارد. انواع برنج ایرانی در حجم بالایی کشت می گردد و اکثر آن ها دارای بوی مطبوعی بوده و برخی از آن ها نیز عطر دلنشینی دارند. برنج شمال با توجه به سطح کیفی بالایی که دارد تقاضا برای خرید آن زیاد بوده و علاوه بر بازار ایران، در کشورهای خارجی نیز طرفداران زیادی دارد.

تقاضا برنج شمال

انواع برنج شمال ایران

ایرانی از کشورهایی است که قدمت زیادی در کشت برنج دارد و با توجه به ارزش غذایی بالایی که این محصول دارد، مصرف زیادی در سطح کشور داشته و توجه خریداران زیادی را در کشورهای خارجی نیز به خود جلب کرده است. انواع برنج در ایران تولید می گردد و بیشترین حجم برنج در شمال ایران کشت می گردد و این مناطق با توجه به شرایط منحصر به فردی که دارند، برای کشت برنج بسیار عالی بوده و برنج های تولیدی این مناطق مرغوبیت بالایی داشته و برنج درجه یک محسوب می گردند.
منبع: قیمت برنج ایران

فهرست