ایام نوروز نزدیک است و شورو غوغای سفرهای نوروزی به شهرهای شمالی چهره ای جالب میبخشد.اگر قصد سفر به شهرهای شمال ایران را دارید و تمایل دارید با خرید برنج جهت مصرف شخصی یا سوغات سفرتان را تکمیل کنید کمی با احتیاط برنج مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
بازارهای ایام عید در شهرستانهای که مقصد سفر بسیاری از مسافران نوروزی میباشد از رونق خاصی برخوردار است که شور و نشاط را به مردم ارزانی میدارد. نه تنها باعث کسب و کار میگردد بلکه مردم با فرهنگ های مختلف را در یک محل جمع و شما در این بازارها افراد مختلفی را مشاهد میکند که با گویش ها و لهجه های متفاوت برای خرید یا فروش کالا با هم چانه میزنند.

این بازار پر رونق باعث میگردد افراد سودجو نیز به این بازارها رخنه نمایند و با عرضه انواع کالاهای نامرغوب سعی به جلب نظر مسافران برای خرید از خود نمایند.انواع برنج های که در کنار جاده ها به فروش میرسد توسط این افراد سودجو به عنوان برنج مرغوب ارائه میگردد اما در واقع این چنین نیست.

توجه داشته باشید اگر برنجی انتخاب نمودید نسبت به آنچه که به شما تحویل داده میشود دقت کافی را بنمایید. مبادا آنچه در کیسه در بسته وجود دارد با آنچه شما انتخاب نموده اید مغایرت داشته باشد.

مثلا برنج هاشمی دارای قیمت مشخصی در بازرگانی ها و فروشگاه های معتبر است شما میتوانید با 10% تفاوت این برنج را خریداری نمایید نه اینک این افراد برنجی را به عنوان هاشمی به شما عرضه میکنند که یا برنج نیم دانه است و یا مخلوطی از برنج داخلی و وارداتی میباشد. دقت در امر خرید باعث میگردد خاطره ای خوش از سفرتان داشته باشید.

در صورت تمایل به خرید برنج شمال میتوانید قبل از حرکت با کارشناسان سایت بازار برنج ایران مشاوره نمایید.

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست