انواع برنج کشت شده در شمال از نظر شکل ظاهری، عطر، طعم و قیمت با یکدیگر بسیار متفاوت هستند، آیا می دانید خریدار عمده برنج اغلب به دنبال خرید کدام نوع از برنج های شمالی می باشد؟
در تمامی خانه های ایرانی اکثراً برنج به عنوان غذای اصلی برای ناهار محسوب می شود و معمولاً هر روز برنج را با انواع خورشت ها طبخ می کنند اما شناخت و خرید برنج مرغوب در سلامت خانواده بسیار مهم است.
امروزه بسیاری از برنج ها به صورت کاملاً شیمیایی تولید می شوند، برنج های وارداتی اغلب از این دسته هستند اما اگر به دنبال خرید برنج مرغوب، سالم و خوش عطر هستید انواع برنج شمال و ایرانی گزینه های مناسبی خواهند بود.

کشت انواع برنج شمال

زمانی که از برنج شمال صحبت می شود باید از استان هایی مانند گلستان، گیلان و مازندران یاد کرد. سه استانی که بیشترین حجم و میزان برنج ایرانی را با تنوع بسیار زیاد تولید و روانه بازار می کنند.
تنوع در تولید برنج شمال باعث شده تا خریداران برنج انتخاب های زیادی برای خرید داشته باشند و با توجه به نوع تقاضا در شهر خود و قدرت خرید مردم منطقه انواع برنج را سفارش و خریداری نمایند.
برای خرید برنج شمال توجه به قیمت، کیفیت، عطر و طعم برای خریدار برنج بسیار حائز اهمیت است تا در نهایت بتواند بهترین نوع برنج را تهیه و مشتریان رضایت کامل از آن داشته باشند.
منبع: قیمت برنج ایران

فهرست