خرید مستقیم برنج شمال و فروش آن به صورت عمده و خرده در شهر های غیر شمالی ایران می تواند یکی از بهترین راهکار ها برای درآمدزایی باشد و به دلیل اینکه برنج یکی از کالا های مصرفی است تجارت آن سود خوبی را برای کسی که در این زمینه وارد می شود به همراه دارد. از این رو می خواهیم با هم مواردی را بررسی کنیم که افراد تازه کار نیز به کمک آن بتوانند وارد این تجارت شوند.

زمانی که شما برای خرید برنج در شهرهای شمالی وارد کارخانه های شالی کوبی می شوید و در زمینه برنج تازه کار هستید و تجربه ندارید نیاز است تا با ترفند هایی به کیفیت برنجی که در آن شالی کوبی تولید می شود پی ببرید، یکی از این ترفند ها بررسی کیفیت شالی است که در آن کارخانه تبدیل به برنج می شود که در این مقاله نحوه آنالیز شالی برنج هاشمی  را به شما آموزش می دهیم و در انتها فیلمی در همین زمینه برایتان قرار می دهیم که کاملا به موضوع مسلط شوید.

روش تشخیص برنج خوب ایرانی

در هنگام بررسی و آنالیز شالی به نکات زیر توجه کنید و به دقت آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

  1. ظاهر شالی یکدست باشد.
  2. دانه های شالی دارای تناسب باشند.
  3. دانه برنجی که از شالی بیرون می آید تپل نباشد.
  4. دانه برنجی که درون شالی است خط و خال نداشته باشد.
  5. پوست شالی به راحتی کنده شود.
  6. دانه هایی که خارج می شوند کشیده و استخوانی باشند.
  7. شالی بوی نم و رطوبت ندهد.
  8. رنگ پوست شالی کدر و تیره نباشد و از رنگ زرد طلایی برخوردار باشد.

خرید مستقیم برنج

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]برای کندن پوست شالی دانه آن را کف دست خود قرار داده و با ناخن انگشست شصت دست دیگرتان به پهلوی دانه فشار وارد کنید.[/box]

خرید مستقیم برنج از کشاورز

اکثر کشاورزان شالی خود را می فروشند و کمتر کشاورزی پیدا می شود که شالی خود را به برنج تبدیل کند و بعد بفروشد به همین دلیل خرید مستقیم برنج از کشاورز رواج چندانی ندارد.

از طرفی برنجی که از جانب کشاورز فروخته می شود معمولا کارهایی مانند الک مجدد، سورتینگ و بسته بندی بازار پسند روی آن صورت نمی گیرد. به همین دلیل اکثر تجار قدیمی از کارخانه های شالی کوبی مدرن خرید خود را انجام می دهند.

فهرست