دانستن زمان برداشت برنج شمال کشت اول و دوم در مازندران و گیلان به شما کمک می کنید تا در زمان فراوانی محصول بتوانید با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت ممکن خرید برنج تان را انجام دهید.

زمان برداشت برنج شمال

برنج شمال از بهترین و بیشترین محصولات تولیدی در کشور بوده و در انواع گونه های کشت می گردد و برنج های تولیدی در شمال از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و بوی مطبوعی دارند. در شهرهای شمالی ایران اغلب در ماه اردیبهشت کاشت برنج شروع شده و در مرداد ماه برداشت برنج آغاز می گردد و با توجه به گرمی طاقت فرسا در این ماه، این کار با مشقت زیادی انجام می پذیرد.البته عده ای از کشاورزان هستند که کاشت برنج را زود تر شروع می کنند و به همین دلیل در برخی مناطق و توسط بعضی از کشاورزان به صورت محدود در تیر ماه نیز برنج برداشت می شود.

برنج هاشمی گیلان معمولا برداشتش از اوایل مرداد شروع می شود البته برخی از برنج ها دیر رَس هستند و بازه زمانی بیشتری باید در شالیزار بمانند تا قابل به برداشت شوند در نتیجه زمان برداشت این برنج ها اواسط شهریور ماه خواهد بود و تا اواخر شهریور طول می کشد که راهی بازار شوند. این برنج ها عبارتند از:

  1. برنج صدری دم سیاه
  2. برنج صدری زرد دم
  3. برنج حسن سرایی
  4. برنج شیرودی
  5. برنج ندا
  6. برنج فجر

برداشت برنج شمال ایران

برنج در انواع گونه ها در شالیزارهای وسیع شمال کشور کشت می گردد و با توجه به بازار پر رونق این محصول و قیمت خرید بالای آن، اکثر کشاورزان این منطقه به کشت برنج اقدام می کنند و هر ساله در ماه خاصی کاشت و برداشت برنج را انجام می دهند. برنج شمال ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و بوی معطری دارد بطوری که این بوی خوش در شالیزارهای آن نیز به مشام می رسد. برنج شمال را می توان از مراکز و نمایندگی فروش با قیمت روز تهیه کرد.

زمان کاشت برنج ایرانی

مناسب ترین زمان برای کاشت برنج فصلی است که هوا معتدل باشد و آب برای زمان زیادی در درسترس باشد در نتیجه در شمال ایران در فصل بهار که چنین شرایط آب و هوایی برقرار است برنج را می کارند و در هر شهر و منطقه ای از اواسط فروردین کشت برنج شروع می شود و در برخی نواحی تا اوایل خرداد نیز طول می کشد که کاشت برنج را انجام دهند.

فهرست