برنج از غلات پرمصرف بوده و از غذاهای اصلی سفره های ایرانی می باشد. برنج معطر شمالی در انواع مختلف در شمال کشور کشت می گردد و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و این برنج را می توان از مراکز و نمایندگی فروش در سطح کشور بصورت عمده و با قیمت روز تهیه کرد. طرز تهیه برنج ایرانی برای آنکه ارزش غذایی آن حفظ شود، بیشتر به حالت کته می باشد. برنج شمالی بسیار مرغوب بوده و درحجم بالایی در سطح کشور کشت می شود و علاوه بر ارائه به بازار داخلی به کشورهای مختلف جهان نیز صادر می گردد.

طرز تهیه برنج شمالی

برنج در ارقام مختلفی در سطح کشور تولید می گردد و بیشتر برنج های داخلی از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. برنج شمالی را می توان از مراکز معتبر و یا فروشگاه های بزرگ در اوزان بالایی تهیه کرد و این برنج مرغوب را به دو روش تهیه می کنند و طرز پخت برنج شمال، بیشتر بصورت کته توصیه می شود زیرا در این حالت خواص آن حفظ می گردد.

طرز تهیه برنج

برنج معطر شمالی

ایران کشوری با قدمت زیاد در زمینه کشت برنج بوده و از دوره ساسانیان کاشت برنج در ایران شروع شده و در هنگام تصرف ایران توسط اعراب، کشت این محصول غذایی رونق زیادی یافته بطوری که در بیشتر نقاط کشور، انواع برنج تولید می شده است. برنج معطر شمالی در انواع مختلف تولید می شود و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. از برنج شمالی بهترین غذاهای ایرانی تهیه می شود.

تهیه برنج شمال

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست