همه سال در تعطیلات نوروزی بسیاری از مردم ایران برای استفاده بهینه از این ایام سعی میکنند به نقاط دیدنی ایران سفر نمایند، شمال ایران با جاذبه های فراوان اعم از مناظر طبیعی، آثار باستانی و بازار فروش هفتگی کالا و بخصوص برنج یکی از مقاصد سفر گردشگران ایرانی است.
با نزدیک شدن به ایام تعطیلات مختلفی که در ایران وجود دارد و بخصوص ایام عید نوروز بیشترین مقصد سفرهای نوروزی با توجه به طبیعت زیبا و معتدل شمال ایران، استانهای مازندران و گیلان می‌باشد.این منطقه از ایران همراه با آب و هوای معتدل آن، دارای زیبایی‌های طبیعی منحصر بفردی می‌باشد، که بسیاری از مردم ایران را شیفته خود نموده است، زیبایی این طبیعت به همراه دریای خزر سبب گردیده بسیاری از گردشگران برای مسافرت به این منطقه از ایران بی‌تابی داشته باشند.

 

جلوه‌های گردشگری این منطقه از ایران تنها به طبیعت آن خلاصه نشده و همراه با آثار تاریخی بجا مانده از دوران کهن ایران، فرهنگ بومی منطقه، معماری زیبای شهرهای آن و بخصوص محصول شالیزارهای آن در بین همه مردم ایران شهره می‌باشد.

 

بازارهای هفتگی گیلان و مازندران نیز در بین تمامی بازارهای ایران دارای شهرت خاصی بوده که در آن مردان و زنان بومی منطقه با لهجه خود در هنگام خرید و یا فروش انواع کالا مناظری بدیع و زیبا را بوجود میآورند که بینندگان را محصور خود مینماید. فروش برنج اصیل شمال ایران در این بازارها رواج بسیار داشته و میتوان برنج مرغوب شمال را با قیمتی مناسب در این بازار از کشاورزان خریداری نمود.

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست