فروش برنج شیرودی درجه یک مازندران

فروش برنج شیرودی این روز ها در بازار خیلی بالا رفته است. هر چند این رقم کشت شده در استان مازندران از ارقام درجه یک ایرانی نمی باشد اما کاهش قدرت خرید مردم و مناسب بودن قیمت دو عاملی هستند که سبب افزایش فروش برنج شیرودی در بازار ایران شده اند. البته در بازار کشورهای همسایه همچون عراق نیز از شیرودی استقبال خوبی می کنند.

با مطالعه کامل این مقاله می توانید شناخت کافی از برنج شیرودی پیدا کنید و تفاوت آن را با ارقام با کیفیت و مشهوری همچون طارم و هاشمی بدانید. این موضوع به شما کمک می کند در پاسخ به سوالاتی که از جانب مشتری از شما پرسیده می شود اطلاعات خوبی داشته باشید.

فروش برنج شیرودی

برنج شیرودی چیست

شیرودی از ارقام پرمحصول برنج ایرانی است. پرمحصول به این معناست که در یک مساحت برابر بیشتر از ارقام با کیفیت همچون برنج طارم و برنج هاشمی محصول می دهد. اما در مقابل بازه کشت طولانی تری دارد و کیفیت پخت خوبی ندارد. به اینصورت که هاشمی را اگر در یخچال قرار دهید و دو روز بعد گرم کنید همچنان نرم است ولی شیرودی به محض اینکه پخته شدن باید خورده شود و وقتی کمی سرد شود فورا نرمی خود را از دست می دهد.

مشخصات برنج شیرودی

توجه داشته باشید همه این مشخصات در مقایسه با طارم و هاشمی بیان می شود.

  • دانه بلند تر است.
  • استخوانی تر است.
  • عطر و طعم ندارد.
  • قیمت ارزان تری دارد.
  • دانه های با مغز گچی (شکم سفید) بیشتری دارد.
  • دانه هایش صاف نبوده و کمی انحنا دارد.

فروش برنج شیرودی گیلان

برنج شیرودی در گیلان کشت نمی شود اما برخی از کارخانه های شالی کوبی که در گیلان هستند شالی برنج شیرودی را از مازندران می خرند و در گیلان به برنج تبدیل کرده و می فروشند. البته در این میان سودجویان بی وجدانی وجود دارند که آن را با هاشمی یا دم سیاه مخلوط می کنند.

جالب است بدانید شیرودی که تبدیل شده در کارخانه های گیلان باشد مقداری عطر دارد. علت این امر تفاوت در نحوه خشک کردن شالی است که در این مورد بین شالی کوبی داران گیلان و مازندران اختلاف سلیقه وجود داشته و این تفاوت عطر داشتن و نداشتن نتیجه اختلاف سلیقه در خشک کردن شالی است.

قیمت امروز هرکیلو برنج شیرودی شمال

تصویر زیر لیست قیمت انواع برنج ایرانی است و شنبه هر هفته بروزرسانی می شود.

قیمت برنج

فهرست