فروش برنج علی کاظمی بیشتر در نواحی غربی استان گیلان صورت می گیرد. به دلیل اینکه مرکز کشت این برنج شهرستان های فومن و صومعه سرا بوده و شالیزار های ان مناطق برای تولید این برنج بسیار مناسب هستند.

علی کاظمی برنجی است که در مقایسه با هاشمی نسبتا قد کوتاه تر و تپل تر است. این قد کوتاهی و تپلی به اندازه ی برنج هایی همچون چمپا نیست پس تصور اشتباه نداشته باشید. خصوصیات ویژه ای در برنج علی کاظمی وجود دارد که باعث شده است مصرف کنندگان بسیاری از آن استفاده کنند.

خصوصیات برنج علی کاظمی در مقایسه با هاشمی

  • خوش مزه تر از هاشمی است.
  • عطر بیشتری به نسبت هاشمی دارد.
  • در پخت نرم تر و کمی سفید تر است.
  • در پخت قلمی نیست و چاق دم می کشد.
  • در مساحت مشابه مقدار بیشتری محصول می دهد.
  • در هنگام تبدیل شالی به برنج بیشتر از هاشمی شکسته می دهد.

فروش برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی

علی کاظمی معمولا از هاشمی ارزان تر است. البته اگر قرار بر این باشد که نیم دانه آن را کاملا الک تقریبا با هاشمی هم قیمت در می آید.با تمام این اوصاف با دنبال کردن مقاله قیمت روز انواع برنج ایرانی می توانید روز شنبه هر هفته از قیمت روز علی کاظمی و سایر ارقام شمالی مطلع شوید.

مرکز فروش برنج علی کاظمی

با توجه به اینکه صومعه سرا و فومن اصلی ترین مراکز کشت برنج علی کاظمی محسوب می شوند فروش این برنج در مناطق نامبرده بسیار رواج دارد. جالب است بدانید برنج های علی کاظمی که در جاده ماسوله کشت می شوند از کیفیت بهتری نسبت به سایر مناطق برخودارند. برخی از مناطق مطلوب را برایتان نام می بریم.

  1. روستاهای جاده ماسوله همچون گلوف، خلیل سرا و…
  2. روستا های جاده قلعه رودخان
  3. گوراب زرمیخ
  4. کسما

البته علی کاظمی کشت شده در شفت نیز کیفیت بسیار زیادی دارد. امیدواریم بهترین خرید را داشته باشید.

فهرست