برنج ایرانی در انواع مختلف در سطح کشور کشت می گردد و بیشترین حجم برنج در شمال کشور تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. برنج شمالی ایران را می توان بصورت عمده از مراکز و فروشگاه های معتبر با قیمت روز تهیه کرد. برنج ایرانی به چند روش پخته می شود که متداول ترین نوع آن بصوت آبکشی شده ایت که در این حالت برخی از خواص برنج از طریق آب، از آن خارج می گردد. برنج شمالی اغلب بصورت کته تهیه می شود و در این حالت تمام خواص برنج به خوبی حفظ شده و غذای پخته شده بسیار مقوی بوده و سرشار از انواع ریزمغذی ها می باشد.

روش پخت برنج شمالی

برنج ایرانی در گونه های مختلفی تولید می گردد و سرشار از انواع مواد معدنی، املاح و برخی از عناصر مفید بوده که برای بدن بسیار لازم و ضروری می باشد. برنج شمالی را به دو روش تهیه می کنند. در صورت پخت برنج شمالی به روش آبکشی، برنج را در آّن جوشانده و بعد از خارج کردن آب از آن، برای دم کشی آماده می کنند و این برنج از نظر شکل ظاهری دانه دانه بوده و طعم لذیذی دارد و در اکثر رستوران ها و غذاخوری ها اغلب با این روش برنج شمالی را تهیه می کنند.

برنج شمال ایران

پخت برنج شمال ایرانی

برنج شمال از با کیفیت ترین و مرغوب ترین برنج های تولیدی در کشور بوده و در ارقام مختلفی کشت می گردد. برنج شمال را به دلیل داشتن انواع ریزمغذی ها، بیشتر بصورت کته تهیه می کنند و در این روش پخت، آب برنج از آن خارج نشده بلکه در آن بطور کامل پخته و دم می کشد و این روش برنج تهیه شده حالت لزجی داشته و بسیار مقوی می باشد و طعم بی نظیری دارد.

روش پخت برنج

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست