برنج شمال از بهترین مواد غذایی بوده و با توجه به مواد با ارزشی که دارد مصرف آن نیز زیاد می باشد. برنج درجه یک شمال در انواع مختلف بصورت عمده به کشورهای مختلف جهان صادرات می گردد.
برنج یکی از غذاهای اصلی در اغلب سفره های ایرانی می باشد و این ماده غذایی در انواع مختلف و با خورش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برنج در انواع گونه ها در سطح کشور تولید می گردد و با توجه به شرایط رشد این گیاه، اغلب در مناطقی که آب کافی برای رشد آن وجود داشته باشد کشت می گردد. برنج درجه یک شمال از بهترین و مرغوب ترین برنج های تولید شده در کشور می باشد.

صادرات عمده برنج شمال

برنج شمال از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در حجم بالایی در شمال کشور تولید می گردد و این برنج در انواع معطر و معمولی بدست می آید. برنج درجه یک شمال در بسته بندی های بهداشتی و مناسب به کشورهای مختلف جهان صادرات می گردد. این برنج در سطح کشور نیز بطور عمده در بین فروشندگان توزیع شده و به متقاضیان عرضه می شود.

صادرات برنج شمال

برنج درجه یک شمال

برنج شمال در بین برنج های تولید شده در جهان، در رده های نخست از نظر کیفیت و مرغوبیت قرار دارد و این برنج درجه یک در شمال کشور به فراوانی تولید شده و برای فروش به بازار مصرف ارائه می شود. اغلب برنج های تولیدی شمال کشور از نوع معطر می باشند و در اوزان بالا به کشورهای متقاضی برنج ایران ارسال می گردد. این برنج دارای انواع مواد مفید بوده و انواع ویتامین ها و پروتئین ها در آن موجود می باشد و مصرف آن برای همه افراد و بخصوص افرادی که در سنین رشد قرار دارند توصیه می گردد.

 

منبع: قیمت برنج ایران

فهرست