از آنجا که برنج شمال از بهترین و باکیفیت ترین ارقام برنج در بازار کشور است لذا باید مراکزی راه اندازی شوند تا با عرضه مستقیم این محصول، دسترسی مشتریان و مصرف کنندگان به آن را آسان تر نمایند.
علاوه بر فروشگاههای عرضه محصولات مورد نیاز مردم در بازار، سایت های تجاری زیادی در شبکه اینترنت راه اندازی شده که دسترسی مردم و مشتریان به کالاهای مدنظرشان را بهتر فراهم کرده است. البته همانند بسیاری از فروشگاههای سنتی در بازار که برخی به عرضه یک محصول واحد می پردازند و برخی دیگر ترجیح می دهند که محصولات متنوعی را در فروشگاه خود به فروش برسانند، نحوه فعالیت این سایت های تجاری نیز متفاوت است.
تجارت برنج در اینترنت
سرنه بالای مصرف برخی از غلات مانند برنج و گندم ایجاب می کند که توجه بازرگانان و تاجران به این محصول بیش از سایر محصولات کشاورزی جلب شود. فعالان تجارت اینترنتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توجه زیادی به این محصول کرده اند به طوریکه با یک جستجوی ساده در اینترنت، بسیاری از سایت های اینترنتی یافت می شوند که عرضه ارقام مختلف این محصول را در دستور کار خود قرار داده اند. آنچه می تواند موفقیت و سودآوری تاجران برنج در فضای مجازی را تضمین کند، ایجاد ارتباط و آشنایی گسترده با تامین کنندگان عمده، کشاورزان، خریداران و مشتریان عمده این محصول شمالی است.
جایگاه برنج شمال در بازار مجازی
روش کار آسان و همه گیر اینترنت سبب شده تا افراد کم سواد نیز به راحتی بتوانند از این فضای بزرگ استفاده کرده و جهت رفع نیاز های خود از اینترنت کمک بگیرند. راه اندازی سایت توسط کشاورزان و بنکداران سبب شده دسترسی به تامین کنندگان برنج شمال آسان تر شود و به نوعی فضای مجازی را مهمترین بازار عرضه برنج ایرانی و خارجی دانست.
منبع: قیمت برنج ایران

فهرست