با دقیق ترین راه های تشخیص برنج تازه از کهنه آشنا هستید؟ در شمال کشور هر ساله هزاران تن از انواع برنج کشت و تولید می شود که اغلب به عمده فروشی و مراکز فروش عرضه می شوند.
شناخت برنج نو از کهنه این امکان را به خریداران می دهد که همیشه در قبال پولی که پرداخت می کنند بهترین برنج های بازار را خریداری نمایند. بنابراین برنج تازه و مرغوب یعنی برنجی که رنگی براق، دانه هایی محکم و اندکی مرطوب داشته باشد. عطر و طعم برنج نیز نشان دهنده تازه بودن آن است، همیشه از خرید برنج هایی با بویی شبیه به کاه و موندگی خودداری نمایید.
در ایران بهترین برنج ها در شمال تهیه و تولید می شود که انواع مختلفی دارند و شاید باید گفت که شکل و اندازه آنها نشان از تازه یا مرغوب بودن آنها ندارد زیرا بسیاری از آنها دانده بلند و یکدست و برخی دیگر گرده و خرد شده هستند اما هر دو گروه تازه و خوش عطر می باشند.
انواع برنج تازه شمال عمدتاً به صورت عمده برای مراکز پخش یا عمده فروشی ها در شهرهای مختلف ایران و برخی کشورها مانند روسیه فرستاده می شوند که با توجه به برند و کیفیت، قیمت های متفاوتی دارند. جهت خرید ارزان انواع برنج شمال نیز انتخاب عمده فروشی برنج هوشمندانه و سودبخش خواهد بود.
iمنبع: قیمت برنج ایران

فهرست