قیمت روز برنج علی کاظمی را در جدول زیر ببینید تا اگر خواستید این برنج خاص که در فومنات استان گیلان تولید می شود را بخرید از قیمت آن با خبر باشید و آگاهانه خرید انجام دهید.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی 98

در سال 98 نیز مانند همیشه قیمت برنج علی کاظمی به هاشمی بسیار نزدیک بود و این فاصله حتی نسبت به سال های گذشته کمتر نیز شد و هرچه از فصل برداشت گذشت قیمت این دو برنج یکسان نیز شد زیرا به دلیل حساس بودن برنج علی کاظمی کشاورزان کمتر به تولید این برنج پرداختند و این موضوع باعث شد برنج علی کاظمی در بازار کمیاب شود.

کمیاب شدن برنج علی کاظمی باعث رشد قیمت آن شد و هرکشاورزی که این برنج را داشت حاضر نبود آن را با قیمتی کمتر از هاشمی بفروشد و همه ی این ها دست به دست هم داد که این دو برنج مثل همیشه با هم اختلاف قیمت نداشته باشند و پا به پای یکدیگر در بازار معامله شوند و اگر هم اختلافی بین قیمت این دو وجود داشت بسیار ناچیز بود یعنی به طور کلی قیمت برنج هاشمی با برنج علی کاظمی یکسان بود.

قیمت برنج علی کاظمی

قیمت برنج علی کاظمی در بازار

[box type=”info” align=”” class=”” width=””]دقت کنید که قیمت برنج علی کاظمی معمولا در بازار شهر های فومن، شفت و صومعه سرا تعیین می شود اما خود این بازار ها نیز با توجه به قیمت برنج هاشمی برای علی کاظمی قیمت تعیین می کنند. در نتیجه قیمت علی کاظمی تاثییر پذیری مستقیم از بازار های بزرگ گیلان همچون رشت، تالش و لولمان نیز دارد.[/box]

البته در بازار های خارج از استان گیلان ممکن است هر برنج دیگری را با نام علی کاظمی به فروش برسانند و نرخ کمتری هم برای آن در نظر بگیرند مثلا یکی از تقلب های رایج این است که برنج طارم را به نام علی کاظمی بفروشند زیرا طارم ظاهرش بسیار به علی کاظمی شبیه است اما قیمت کمتری دارد و کیفیتش نیز پایین تر است و از نظر مزه و خوش خوراکی هرگز به پای علی کاظمی نمی رسد.

بعضی از کشاوززان رشت و روستاهای اطراف آن مثلا در شهر های سنگر یا کوچصفهان نیز برنج علی کاظمی می کارند و با قیمتی کمتر از هاشمی آن را می فروشند و به دو دلیل کشت این برنج را انجام می دهند.
یک اینکه خودشان عطر و طعم علی کاظمی را دوست دارند و دوم اینکه این برنج با شالیزار آن ها سازگار است و بسیار خوب محصول می دهد در نتیجه سود خوبی هم برای آن ها خواهد داشت.

قیمت برنج علی کاظمی درجه یک

برای خریدن برنج علی کاظمی باید دقت کنید که دانه های آن بند یا همان ترک نداشته باشد و بایستی بدانید برنج علی کاظمی درجه یک قیمتی نزدیک به هاشمی دارد و باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • کم شکسته داشته باشد.
  • عطر و مزه ای عالی داشته باشد.
  • در پخت شفته نشود.
  • 10 کیلویی گونی شده باشد.
  • تازه و بدون شپشک باشد.

قیمت برنج علی کاظمی

تفاوت برنج هاشمی و علی کاظمی

این دو برنج از ارقام مرغوب تولید شده در گیلان هستند اما باید بدانید که تفاوت هایی دارند که سبب شده هر کدام مشتری های خاص خود را داشته باشند. این تفاوت ها عبارتند از:

  1. قد هاشمی کشیده تر از علی کاظمی است.
  2. علی کاظمی عطر و طعم دار تر از هاشمی است.
  3. ظاهر برنج هاشمی بهتر از علی کاظمی است.
  4. قیمت هاشمی بالاتر از علی کاظمی است.
  5. علی کاظمی کمتر از هاشمی تولید می شود.
  6. محصول دهی علی کاظمی بیشتر از هاشمی است.
  7. برنج علی کاظمی خوب بوجار نمی شود و همیشه کمی شکسته دارد.
  8. رنگ دانه های علی کاظمی کمی سفید تر هاشمی است.

قیمت برنج علی کاظمی

خصوصیات برنج علی کاظمی

برنج علی کاظمی دارای قد کوتاه تری نسبت به برنج هاشمی می باشد. این برنج دارای پخت بسیار مناسبی می باشد و این خود یکی از مهم ترین خصوصیات این برنج به شمار می آید. رنگ دانه های این برنج نیز مایل به کرم می باشد. برای دریافت قیمت روز برنج علی کاظمی می توانید از طریق مراجع فروش اینترنتی و یا نمایندگی های موجود در نقاط مختلف کشور اقدام کنید.

اگر می خواهید یک برنج فروش حرفه ای باشید باید تمام نکاتی که در این مقاله خواندید را به خاطر بسپارید تا در هنگام صحبت کردن با مشتری هایتان از علم و آگاهی کافی برخوردار باشید.

فهرست