قیمت برنج شمشیری درجه یک را می توانید در جدول زیر که بروز است ببینید. این برنج که به نام های دیگری همچون برنج طارم شمشیری و برنج دم سیاه شمشیری معروف است در واقع همان برنج شیرودی است که با این اسامی مشهورش کرده اند.

قیمت برنج شمشیری

قیمت برنج شمشیری درجه یک

بطور کلی برنج هایی که قد کشیده داشته باشند و حالتشات استخوانی باشد لقب شمشیری به خود می گیرند اما در میان تمام برنج هایی که به آن ها این لقب داده می شود برنج شیرودی را بیشتر با نام شمشیری می شناسند.
یعنی کسی برنج فجر خوش قد و باریک ببیند می گوید فجر شمشیری و یا هاشمی استخوانی و خوش قد را ببیند می گوید هاشمی شمشیری ولی وقتی شیرودی زیبا و خوش قد ببیند به تنهایی روی آن اسم برنج شمشیری می گذارد و دیگر نمی گوید شیرودی شمشیری.
به همین دلیل است که در لیست قیمتی که ما برایتان قرار داده ایم رقم برنج شیرودی را به عنوان برنج شمشیری در نظر گرفته ایم زیرا خیلی از کیسه های برنج شیرودی هم در بازار با نام شمشیری خرید و فروش می شود مثل تصویری که در پایین می بینید.

قیمت برنج شمشیری

برنج شمشیری اعلا درجه یک

اگر برای خریدن یک برنج شمشیری که اعلا و خوش مزه باشد و همچنین عطردار و سبک و خوش خوراک هم باشد به فکر افتاده اید حتما برنج دم سیاه درجه یک را تهیه کنید تا هرچه از یک برنج خوب انتظار دارید به آن برسید و متوجه شوید برنج شمشیری درجه یک یعنی چه.
هیچ برنجی در ایران به خوبی برنج دم سیاه قد نمی کشد و هیچ برنجی در ایران نیست که در کنار خوب قد کشیدن مثل دم سیاه عطر و مزه داشته باشد و در عین خوش خوراکی سالم هم باشد و ماندگاری بعد از پخت دم سیاه و سفت نشدنش در میان برنج های ایرانی بی نظیر است.

قیمت برنج شمشیری

اما اگر خواستید برنجی بخرید که شمشیری باشد ولی ارزان تر از دمسیاه باشد باید سراغ برنج هاشمی گیلان بروید. این برنج از ارقام باکیفیت و کشیده است و دو نوع آن در گیلان کشت می شود که یکی هاشمی سرد و دیگری هاشمی گرم است.
برای اینکه بتوانید اسم برنج هاشمی شمشیری روی خرید خود بگذارید باید هاشمی سرد را بخرید زیرا قد کشیده تری دارد و باریک تر از هاشمی گرم است و این خصوصیات برای دادن لقب شمشیری به یک برنج کفایت می کند.

برنج فجر شمشیری

برنج فجر شمشیری

اگر خواستید یک نوع برنج شمشیری بخرید که قیمت مناسبی داشته باشد و در عین حال کمی معطر بوده و خوب قد بکشد باید برنج فجر گرگان را بخرید به این نکته دقت کنید که برنج فجر مازندران نخرید زیرا قد کوتاه است و شمشیری محسوب نمی شود.
در میان برنج شمشیری هایی که ارزان قیمت هستند فجر گرگان بهترین کیفیت را دارد زیرا بر خلاف سایر ارقام کمی عطر دارد و پختش نرم در می آید و حتی وقتی سرد شود سفت نمی شود. پس یک برنج شمشیری ارزان قیمت و با کیفیت قابل قبول است.

فهرست